Svaret er nej...
Der er nemlig rigtig stor forskel på de sociale mediers platforme og derfor skal man arbejde forskellige med dem. Man har f.eks. ikke samme tilgang til Facebook som til Snapchat eller LinkedIn.
Når du i din strategi beskriver dine tilgange, skaber du en måde at arbejde med de sociale medier, som både er effektivt, struktureret og fleksibel i sin tilpasning til de forskellige sociale medier.
Så…. I strategien skal du altså definere, hvordan du vil arbejde med hver enkelt kanal og hvilken tilgang du vil bruge. En meget vigtig ting i en strategi er også, at kortlægge hvem der gør hvad, hvornår, på hvilke kanaler samt fastsætte KPI’er som dit kompas.
Husk også at sætte målepunkter ind i din strategi og beskrive hvordan du vil gøre. Lær af dine følgere… Hvornår på dagen er det bedst at poste, hvilke slags post reagerer de bedst på og hvad der nu ellers kunne være relevant for din virksomhed.
Et sidste råd… Keep it simple… Man kan også komme til at overkomplicere det så meget, at det bliver alt for uoverskueligt.