Der er vendt op og ned på hele verden i disse dage. Netop derfor må vi finde alternative måder at arbejde på... Er du ligesom mig, en af dem som har meget kontakt til dine kunder, så er det vigtigt stadig at kunne afholde møder. Og det kan indimellem være udfordrende, hvis man kun taler over telefonen.
Derfor har jeg lavet denne mini guide, så du kan komme i gang på få minutter med at holde online møde med din kunde hvor du f.eks. kan dele din skærm.
Der findes mange forskellige programmer man kan bruge. Et populært er Microsoft teams, men det kræver at du har Microsoft. Og har du ikke det, er der mange andre alternativer, som f.ek.s Skype, GoToMeeting og jeg kunne blive ved. Det jeg selv benytter mig af, er Zoom.
Det er nemt, hurtigt sat op og så har de også en gratis version så alle kan være med.
Step 1: Du opretter dig her: https://zoom.us/signup
Step 2: Installer zoom på din computer (eller hent appen på din telefon)
Step 3: Åben Zoom – du kan nu nemt oprette møder eller tilslutte dig et. Når du opretter et møde, så får du et link du kan sende direkte til din kunder, så får i jeres eget virtuelle mødelokale kun for jer.
Der er flere forskellige funktioner under et møde:
Du kan blandt andet slå mikrofon og kamera til/fra, dele din skærm eller optage mødet.
Mange spørger – skal man have kameraet tændt?
Mit svar til dette er at det selvfølgelig er 100% op til en selv, men det er god skik at man også kan se hinanden for at gøre det mere personligt.