Livestream gav et community og mersalg



Livestreams er kommet for at blive. Men hvad kan man egentlig bruge livestreams til og hvad får man ud af at lave livestreams? I denne artikel har vi udvalgt en af de cases vi har været med til. Måske du bliver inspireret til at gå samme vej...


WhenHorsesChoose er en virksomhed i rivende udvikling. Forrest står Mia Lykke Nielsen. En verdenskendt hestetræner som har udviklet træningsmetoden WhenHorsesChoose.


Alle kan få succes!

Egentlig betyder det ikke så meget hvilket firma det konkret drejer sig om. Det historien her skal fortælle er hvordan man kan skabe mersalg med livestream. Om du er cykelhandler, gartner eller ejer en restaurant kan du bruge den model der fortælles om i denne artikel.


Gør det nemt for dig selv

Mia har lagt mange kræfter i en træningsvideo, som nu er i gang med at blive solgt. Salget går rigtig godt. Med i købet fik man evig adgang til et community. En privat Facebookgruppe, hvor Mia 3 gange med 14 dages mellemrum gik live og svarede på alle de spørgsmål køberne af videoen måtte have til træningen.


For køberne var det guld værd at blive fuldt på vej. Det betød at de fik tillid til at købe produktet (træningsvideoen), at de blev en del af et fællesskab og at de fik svar på deres udfordringer.


Gruppen vil leve videre i bedste velgående al evighed. Alle de der har købt og fremover køber træningsvideoen kan ansøge om medlemskab. Her kan de gå tilbage for at se livestreams og stille spørgsmål til andre brugere af træningsmetoden. Til andre som er eller har været igennem nøjagtigt det samme som dem. De er nu en del af et fællesskab.


Nøglen til mersalg

Ud over en stærk Facebook gruppe opnåede WhenHorsesChoose også mersalg. Mersalg i form af 1:1 sparringsforløb på træningen. Det tilbyder de i øvrigt ikke kun til gruppens medlemmer men til alle.


Næste gang der skal sælges en træningsfilm, hvem mon så står forrest i køen? Dem der før haft købt og som er meget glade eller tilfældige? Tænker du allerede kender svaret.


Pointen: Med livestreams og opbygning af communities kan man nå langt. Der er ingen genvej til hurtige penge. Men et godt forarbejde kan bane vejen for din forretning et lang stykke hen ad vejen. Med Livestreams kan du nå din målgruppe personligt og opbygge tillid fra deres egen sofa.


Lidt pral...

Vi kan med stor stolthed sige at Webbryggeriet stod i spidsen for både hjemmesiden, kampagner, rådgivning og livestreams! Er du blevet nysgerrig på at se deres side og hvordan vi har bygget det op, så hop ind på linket her